با پایان یافتن ارزیابی پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در سال ۹۸ و بررسی نهایی و جمع‌بندی امتیازها و نتایج کسب‌شده، شرکت پالایش نفت بندرعباس در بخش صنایع انرژی‌بر موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این جایزه براساس ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران به‌عنوان متولی برگزاری جایزه ملی مدیریت انرژی کشور، با توجه به نگرش، ساختار، فرآیند و دستاوردهای حاصل از عملکرد الگوی مدیریت مصرف انرژی به شرکت پالایش نفت بندرعباس اهدا شد.

 

هاشم نامور روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس در این دوره نسبت به تجربه‌های پیشین، رتبه بالاتری کسب کرده است.

وی ادامه داد: این موفقیت حاصل تلاش‌های صورت گرفته در بخش مدیریت انرژی و مشارکت کارکنان در این زمینه است که در چارچوب استفاده از مدل‌های ساختاری مدیریت انرژی و استانداردهای بین‌المللی، توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرای طرح‌های بهبود و بهینه‌سازی فرآیند پالایش نفت خام و میعانات گازی، افزایش کیفیت و کمیّت فرآورده‌های تولیدی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش ضایعات را بخشی از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس با تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم در بهینه‌سازی مصرف انرژی عنوان کرد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال های ۹۴ و ۹۵ نیز در دوره‌های اول و دوم جایزه ملی مدیریت انرژی در زیرگروه پالایشگاه‌های نفت حضور داشت که در هر دو دوره موفق به دریافت تندیس برنزی در حوزه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی شد.

آیین پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در چهار بخش صنایع دارای استاندارد ملی معیار مصرف انرژی (شامل صنایع انرژی‌بر)، صنایع تولیدکننده تجهیزات مصرف‌کننده انرژی، ساختمان‌های اداری بزرگ و همچنین طرح‌های صرفه‌جویی انرژی با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، به‌صورت مجازی ویدئوکنفرانس برگزار شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس دی ماه سال گذشته نیز براساس ارزیابی‌های صورت گرفته موفق به کسب جایزه سه ستاره سومین دوره جایزه مسوولیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی کشور شد.

این شرکت سال گذشته همچنین رتبه دوم صادرات و رتبه سوم فروش و عنوان شرکت پیشرو بیست و دومین همایش ملی معرفی شرکت‌های برتر اقتصاد ایران نیز کسب کرد.

پالایشگاه نفت بندرعباس در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس قرار دارد و مدرن‌ترین و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در ایران و خاورمیانه است و درحال حاضر ۱۸ درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.