ایسنا/اردبیل مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲ فقره پروانه استاندارد تشویقی طی یک سال گذشته برای فرآورده‌های مختلف تولید شده در صنایع این استان خبر داد.

هاشم علایی 24 اردیبهشت در بازدید از واحدهای فرآوری صنایع مشمول استاندارد در اردبیل اظهار کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان در تلاش است که صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اردبیل در یک سال گذشته ۲۵ درصد بیشتر از برنامه محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال هشت مورد بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی‌بر نیز انجام شده که اغلب در زمینه مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی و مواد غذایی بوده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد را اقدامی مهم در راستای حمایت از صنایع کوچک و بزرگ استان اردبیل برشمرد و بیان ‌کرد: صنایع ساختمانی، معدنی، غذایی و کشاورزی بیشترین سهم را در زمینه پروانه‌های صادر شده در این استان دارد.
علایی همچنین از موافقت با تمدید ۸۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان اردبیل در جلسات کمیته علائم اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل در یک سال گذشته خبر داد.
وی گفت: کارشناسان این اداره کل به همراه شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده، در طول سال و به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی استان را زیر نظر دارند و رعایت استانداردها را پیگیری می‌کنند.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: ۳۷۰ واحد تولیدی با ۶۹۷ فرآورده و محصول در زمینه تولید مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی، بسته‌بندی و سلولزی، انگ فلزات گرانبها، برق، نساجی و مهندسی پزشکی در استان اردبیل تحت پوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل قرار دارند.